pondělí 4. února 2013

Carlo Goldoni - Sluha dvou pánů


Školní čtivo je můj projekt, kde píšu o tom, jak se mi líbily nebo nelíbily knížky z povinné četby. Letos píšu hlavně o knížkách, co mám v maturitní četbě. 

NÁZEV: Sluha dvou pánů
AUTOR: Carlo Goldoni
POČET STRAN: 60
ZAŘAZENÍ: Světová a česká literatura do konce 19. století
FILMOVÉ ZPRACOVÁNÍ: Divadelní záznam
ANOTACE: Stále živé dílo italského klasika patří k vrcholům commedie dell'arte. Klasickým postavám vévodí a nečekané zápletky musí řešit Truffaldino, který slouží dvěma pánům (sám netuší, že jeden z nich je dívka převlečená za muže). Temperamentní komedie vrcholí tradičně šťastným koncem milostné zápletky.


CO NA TO ŘÍKÁM:
Co si slibovat od této knížky je to, že ji máte za chvilku přečtenou. Je to divadelní hra a tím pádem byste ji neměli číst déle než by trvalo představení. Já jsem ji přečetla asi za dvě hodiny v neděli ráno.
A dobře jsem se pobavila. Knížka vás vtáhne do děje. Dialogy jsou živé, věcné a psané jednoduše (žádné rýmy a složitosti jako má Shakeaspeare). Příjemně touto hrou strávíte pár hodin, u kterých se i pobavíte.

Kdybych já měla rozhodovat, nařídila bych, aby každý nevěrník nosil v ruce větev. A víte, jak by to ve městě vypadalo? Jako v pralese!


HODNOCENÍ:

Za příjemné počtení dávám 4 hvězdičky. Kéž by taková byla všechna povinná četba.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...