pondělí 4. února 2013

Květa Legátová - Želary


Školní čtivo je můj projekt, kde píšu o tom, jak se mi líbily nebo nelíbily knížky z povinné četby. Letos píšu hlavně o knížkách, co mám v maturitní četbě. 



NÁZEV: Želary
AUTOR: Květa Legátová
POČET STRAN: 238
ZAŘAZENÍ: Česká literatura 20. a 21. století
ANOTACE: Želary jsou ucelený cyklus devíti povídek , který je navzájem propojený jednotlivými hlavními postavami. Poprvé vyšly roku roku 2001 v nakladatelství Paseka a o rok později obdržely Státní cenu za literaturu. Děj jednotlivých povídek popisuje osudy obyvatel fiktivní stejnojmenné zapadlé horské vesnice nacházející se v Beskydech na moravsko-slovenském pomezí a jejich bídu v období první republiky.

CO NA TO ŘÍKÁM:
Od knihy Želary jsem měla jisté očekávání. Co jsem tak četla názory lidí na knihu, tak se všem poměrně líbila. Děj zněl taky fajn, tak jsem si říkala, že to bude jedna z těch knih, které i když jsou do školy, tak si je užiju. Bohužel se stalo, že jsem se u této knížky hrozně zasekla a nemohla jsem se jí prokousat. A netuším proč. Možná to je tím, že jsem o vánočních prázdninách začala číst knížky co jsem dostala. Nebo tím, že je v knížce velké množství postav a já jsem se místy ztrácela v tom kdo je kdo. A nebo členěním knihy, i když má jen okolo 240 stran, tak je psaná malým písmem s drobným řádkováním a proto se zdá, že jsme pořád na jednom místě. Povídky jako takové se mi líbily a příběhy mě zaujaly, ale i přesto se mi Želary poměrně špatně četly.

HODNOCENÍ:
Knížce musím dát jenom 2 hvězdičky. I když byl děj dobrý, tak mi knížka nesedla.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...