pátek 25. ledna 2013

Sir Arthur Conan Doyle - Pes Baskervillský


Školní čtivo je můj projekt, kde píšu o tom, jak se mi líbily nebo nelíbily knížky z povinné četby. Letos píšu hlavně o knížkách, co mám v maturitní četbě. 



NÁZEV: Pes Baskervillský
AUTOR: Sir Arthur Conan Doyle
POČET STRAN: 207
ZAŘAZENÍ: Světová literatura 20. a 21. století
ANOTACE:
Když je Sir Charles Baskerville náhle nalezen mrtvý v rozlehlých rašeliništích, vypadá to, že příčinou smrti byl infarkt. Nicméně dr. Mortimer se domnívá, že za smrtí nejen Sira Charlese, ale i několika předešlých generací baskervillských mužů, je jakési tajemné zvíře. Na baskervillské panství se vrací z Kanady mladý dědic a záhada rašeliniště není stále vyřešena. Dr. Mortimer se obrací na známého londýnského soukromého detektiva Sherlocka Holmese o pomoc, protože se obává, že kletba baskervillských pánů bude pokračovat. Je strůjcem postupného vymírání rodu Baskervillů skutečně nějaká nadpřirozená příšera, nebo je za tím všudypřítomná touha po bohatství?

CO NA TO ŘÍKÁM:
Pes Baskervillský je v povinné četbě, tak trošku z jiného soudku. Je to detektivní příběh a to slibuje napínavou zápletku a vyřešení záhady nás nutí číst dál. Mě osobně se knížka četla dobře, ale až potom co jsem přelouskala nudný začátek. Až se příběh rozjede, tak se to čte rychle. Doporučuju se přes začátek dostat co nejrychleji.
To co mě potěšilo je, že to není psané z pohledu Sherlocka Holmese, ale z pohledu jeho přítele doctora Watsona. Mám podezření, že Sherloc Holmes je trochu blázen. Alespoň mně to tak připadalo.

HODNOCENÍ:
Celkově Psa Baskervillského hodnotím kladně. Myslím si, že je to jedna z těch lepších knih, co jsem si mohla v povinné četbě vybrat.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...