pátek 25. ledna 2013

Oscar Wilde - Jak je důležité míti Filipa


Školní čtivo je můj projekt, kde píšu o tom, jak se mi líbily nebo nelíbily knížky z povinné četby. Letos píšu hlavně o knížkách, co mám v maturitní četbě. 


NÁZEV: Jak je důležité míti Filipa
AUTOR: Oscar Wilde
POČET STRAN: 96
ZAŘAZENÍ: Světová a česká literatura do konce 19. století

ANOTACE:
Anglický autor irského původu uvádí svou nejúspěšnější komedii podtitulem Lehkovážná komedie pro vážné lidi.
Konverzační komedie o lásce a námluvách ve vyšší anglické společnosti, která skýtá autorovi nepřebernou studnici inspirace.
Autor nešetří břitkým humorem. Co replika to vtip či bonmot. Stejně vtipné jsou i situace, které přinášejí neustále nové překvapivé zvraty. To vše a nenapodobitelný suchý anglický humor láká divadelníky k novým a novým inscenacím. Na své si přijde i čtenář této hry.

CO NA TO ŘÍKÁM:
Hned na úvod říkám, že jsem tuto knížku nečetla, ale vzhledem k tomu, že je to divadelní hra, tak jsem na ní byla v Mahenově divadle v Brně. A musím říct, že jsem ráda, že jsem místo čtení šla do divadla. Je to opravdu svělá hra, která nám přijde vtipná, i když byla napsaná už před tolika lety. Z knížky jsem četla jen pár stran, když ji četla kamarádka ve škole a podle mě se bude i číst skvěle. Hlavně ji budete mít přečtenou maximálně za 3 hodiny. Pokud se vám nechce jít do divadla a do čtení se vám taky moc nechce nebo to nestíháte, tak exituje i filmové zpracování, které se drží knížky, takže pro školní účely ideální.

HODNOCENÍ:
Musím dát plný počet, protože se mi nestává tak často, abych se u klasiky smála od začátku až do konce a ani na chvilku nazabrousila myšlenkami někam jinam.


Film: ODKAZ
Divadelní zpracování: ODKAZ

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...