pátek 25. ledna 2013

Božena Němcová - Divá Bára


Školní čtivo je můj projekt, kde píšu o tom, jak se mi líbily nebo nelíbily knížky z povinné četby. Letos píšu hlavně o knížkách, co mám v maturitní četbě. 



NÁZEV: Divá Bára
AUTOR: Božena Němcová
POČET STRAN: 51
ZAŘAZENÍ: Světová a česká literatura do konce 19. století
ANOTACE:
V příběhu z vesnice popisuje vz% tah jejich obyvatel k dívce z pastoušky, která se ničeho nebála, byla krásná a uměla bylinkami léčit lidi i zvířata. Byla vyjímečná, a proto ji měli za čarodějnici. Nakonec nad tmářstvím zvítězil zdravý rozum.

CO NA TO ŘÍKÁM:
Tentokrát jsem četla knížku poměrně kratší a to Divou Báru od Boženy Němcové. Je opravdu kraťoučká, takže ideální školní četba pro ty co nestíhají nebo neradi čtou.
Co může být pro některé problém, je to, že Božena Němcová píše takovou tou starší češtinou a ne každému to musí sednout. Já osobně jsem si zvykla po dvou stránkách a místo toho, aby mě to při čtení rušilo, tak se mi to líbilo. Je pěkné si přečíst něco, co je trošku jinak jazykově napsané než většina knih co čtu. Příběh sice není nějak světoborný a akční. Ale neurazí a myslím si, že ho může přečíst každý.

HODNOCENÍ:
Abych to shrnula tuto knížku jsem si vybrala dobře a doporučuji ji i dalším čtenářům.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...