sobota 10. srpna 2013

Lauren Oliver - Chvíle před koncem

Chvíle před koncem
Lauren Oliver
Originální název: Before I Fall
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 378
Vydání v originále: březen 2010
Vydání u nás: listopad 2011

ANOTACE:
Co kdyby vám zbýval jen jeden den života? Co byste dělali? Koho byste políbili? A jak daleko byste zašli, abyste si svůj život zachránili?
Samantha Kingstonová má všechno: kluka, o kterého by stála snad každá, tři úžasné nejlepší kamarádky a prostě všechno nej na střední škole Thomase Jeffersona – od nejlepšího stolu v jídelně až po nejlepší parkovací místo. Pátek 12. února by měl být jen další z řady dnů jejího perfektního života.
Místo toho se ukáže, že je to den poslední.
A pak dostane druhou šanci. Tedy, sedm šancí. Prožívá svůj poslední den celý další neuvěřitelný týden, pochopí, co se vlastně stalo – a objeví skutečnou hodnotu věcí okolo sebe, hodnotu, kterou málem nestihla uvidět. (Goodreads)

CO NA TO ŘÍKÁM:
Chvíli před koncem jsem si chtěla přečíst už dlouho, ale pořád jsem se k tomu nemohla dostat. Až po přečtení série Delirium od Lauren Oliver jsem měla potřebu přečíst si další knihu od této autorky.
Ze začátku jsem se trochu bála, že příběh bude poněkud nudný. V knize se totiž sedmkrát odehraje jeden stejný den. Tak jsem se trochu obávala toho, že se bude dít pořád to samé dokola. Naštěstí se autorka s touto skutečností dobře vypořádala. Ukazuje nám jak zdánlivé maličkosti ovlivňují okolní děj. A to se mi moc líbilo a přemýšlela jsem i o tom, jak maličkosti ovlivňují můj život a nejen život knižních hrdinů. Co dále dodává knize na čtivosti a zajímavosti je vývoj hlavní hrdinky Samanthy. Sam se každým dnem mění a řekla bych, že pomalu dospívá. Také se každý den chová jinak a to dodává každému dnu na jedinečnosti, i když události toho dne jsou pokaždé stejné. 
Některým by možná mohl vadit zdlouhavější styl psaní autorky. Mně osobně to nevadí a během série Delirium jsem  si na styl Lauren Oliver zvykla a líbí se mi. Ale ty, kteří nemají rádi "zbytečné okecávání", na to předem upozorňuji. 
V neposlední řadě musím ještě pochválit obálku. Ta modrá prostě vypadá nádherně. 

HODNOCENÍ:
Když celkově zhodnotím knihu, tak si z mého pohledu zaslouží 4 hvězdičky. A těším se na další knihy od Lauren Oliver. 


1 komentář:

  1. Tuhle knihu prostě MILUJU ženo :) Jdu si jí přečíst teď hned ještě jednou :D

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...