středa 23. ledna 2013

Suzanne Collins - Hunger Games: Vražedná pomsta

Hunger Games: Vražedná pomsta

Suzanne Collins

Originální název: The Hunger Games Catching Fire
Série: HUNGER GAMES
Díl: druhý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 335
Vydání v originále: 2009
Vydání u nás: 2010

Nedoporučuji číst, těm co nečetly Arénu smrti. Obsahuje spoilery z předchozího dílu.

ANOTACE:
Katniss s Peetou přežili Hladové hry díky lsti Katniss. A Kapitolu se samozřejmě nelíbí, že si někdo dovolil postavit se jeho rozhodnutí. Podle tradice se vítěz, v tomto případě vítězové, jede představit do všech ostatních krajů. Katniss s Peetou musí na svém "turné" přesvědčit lidi, že jejich čin nebyl rebelský odpor vůči systému, ale projev jejich hluboké lásky. Na cestě poznávají, že ve Dvanáctém kraji byl sice hlad, ale že ostatní kraje na tom můžou být i hůř. A co víc, lidé se pomalu začínají bouřit a odporovat systému ...

CO NA TO ŘÍKÁM:
Od Vražedné pomsty jsem čekala popis objíždění ostatních krajů a ne už tolik akce. Ale omyl, tomuto se nevěnuje ani půlka knížky a pak se to opravdu rozjede. Druhý díl mi přišel i drsnější než první. Líbí se mi, jakým způsobem Collinsová píše, je to drsné, zvrácené, ale ne přehnané, je to napsané takovým způsobem, kterému věříte a ze kterého vás mrazí. Protože za všechno to zlo můžou lidé. Ne nadpřirozené nestvůry, ale prostá blbost lidí, která se táhne už po staletí.
Ve Vražedné pomstě se dozvíme něco víc z Haymichova života, jaké byly jeho Hladové hry a proč se stal notorickým alkoholikem. Více prostoru taky dostává Hurikán, i když z toho jsem moc nadšená nebyla. Jako osoba je fajn, to jo, ale hrozně irituje. Jsem team Peeta :D Musím říct, že se Collinsové postavy Peety opravdu povedla. Hrozně se mi líbí, jak autorka podala jeho vztah s Katniss. Na konci Arény smrti to neskončilo zrovna ideálně a i přesto, že jejich vztah je hodně složitý, neváhají vzájemně za sebe položit život. Jejich vztah mi přijde docela jiný než je zvykem v YA knihách.

MOJE HODNOCENÍ:
Vražedná pomsta už mě nenadchla tolik jako Aréna smrti, ale i přesto si myslím, že je to jedna z nejlepších knih co jsem četla a proto dávám hodnocení: 5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...