čtvrtek 24. ledna 2013

Anna Godbersen - Intriky

Intriky

Anna Godbersen


Originální název: Rumors
Série: Luxus
Díl: druhý
Nakladatelství: BB/Art
Počet stran: 296
Vydání v originále: 2008
Vydání u nás: 2011

ANOTACE:
Pravá láska. Falešní přátelé. Skandální pomluvy. Vítejte zpátky na Manhattanu v roce 1899.

Půvabné dívky v krásných šatech, které se baví až do svítání na večírcích, neodolatelní mladíci s uličnickým úsměvem a nebezpečnými úmysly. Drobné lži, temná tajemství a skandální vztahy. Takový je Manhattan roku 1899…

Jak kolují zvěsti o předčasné smrti nejzářivější newyorské hvězdy Elizabeth Hollandové, všechny oči se upírají na její nejbližší: na sestru Dianu, jedinou naději rodiny na záchranu; na Henryho Schoonmakera, živel, který Elizabeth nezkrotila; na Penelopu Hayesovou, jež se chystá přivlastnit si vše, co po její nejlepší přítelkyni zůstalo; dokonce i na Elizabethinu bývalou komornou Linu Broudovou, která pochopí, že i když jsou peníze a původ důležité, pomluvy mají mnohem větší váhu.
Nic není nebezpečnější než skandál… nebo cennější než tajemství.

CO NA TO ŘÍKÁM:
Musím říct, že jsem se druhého dílu ze série Luxus opravdu bála. Podle anotace vypadalo, že v pokračování se úplně zapomene na příběh Elizabeth a Willa, o kterých byl první díl, a děj se bude točit jen okolo událostí v New Yorku. Proto se mi dlouho dobu do knížky nechtělo, bála jsem se, že budu akorát zklamaná, protože se nedozvím jak to s Elizabeth a Willem dopadlo.
Naštěstí jsem si i přes počáteční nedůvěru knížku půjčila v knihovně a pustila se do čtení. A musím říct, že jsem udělala dobře. Příběh plynule navazuje tam, kde skončil, akorát je o pár týdnů později.
Intriky jsou psané stejně jako první díl, z pohledů několika postav. A to z pohledu Diany, Penelope, Liny, Henryho a Elizabeth. Díky tomu se do děje můžeme lépe vcítit, odhadnout situaci. Najít si své oblíbence a naopak ty, které budeme celou knihu nesnášet. Toto pojetí, kdy několik postav vypráví jeden příběh, se zrovna k této knize skvěle hodí a dělá ji lepší.
Dál co si ode mě zaslouží plus, jsou krátké články z novin, které jsou před začátkem každé kapitoly. Dodává to knize, takový správný šmrnc a dělá ji něčím zajímavou. A když už jsem u kapitol, tak jsou sympaticky kraťoučké. Nevím jak vám, ale mě se krátké kapitoly mnohem lépe čtou a knížku doslova zhltnu. Vždycky si říkám "ještě jednu kapitolu a končím" a nakonec takto těch kapitol přečtu třeba šest.
Co stojí za povšimnutí, je stejně jako u prvního dílu krásná obálka. Když vás nebude bavit čtení, můžete závidět modelce krásné šaty na obálce.

MOJE HODNOCENÍ:
Abych to shrnula, jsem ráda, že jsem se odhodlala k přečtení této knihy, protože mi přišla mnohem lepší než první díl. Tím pádem beru jako plus, že jsem se odhodlala až teď, protože po tom jak knížka končí, jsem celá natěšená na další díl, který vychází někdy v těchto dnech.
Doporučuji všem, kteří máte rádi knihy s romantickou zápletkou. Intriky k tomu navíc nabízejí New York koncem 19. století a jak už z názvu vyplývá spoustu intrik a tajemství.

Zdroj: Goodreads


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...