pátek 16. srpna 2013

Knižní řetězovka: 12 -22

Knižní řetězovku vymyslela Luu.

Dlouho jsem zvažovala, jestli se mám Knižní řetězovky účastnit, když už je staršího data. Nakonec jsem se rozhodla, že se zúčastním, protože se mi líbí jaké otázky jsou v ní položené a vy si o mě aspoň uděláte nějaký obrázek.
Příspěvků do knižní řetězovky bude celkem 5, vždy po 11 otázkách.


12) Čteš někdy tu stejnou knihu víckrát?
Ano, ráda si znovu přečtu knihu, která se mi líbila. Mám seznam knih, které bych si chtěla přečíst znovu, ale kvůli stále novým knihám se k těm už dříve čteným bohužel moc nedostanu. Proto jsem se rozhodla pro projekt, který začíná v září "Září s re-readingem", ve kterém bych si chtěla některé knihy přečíst znovu. 

13) Dokážeš číst v autobuse?
Ano v autobuse taky čtu. Akorát se mi občas dělá při čtení během jízdy špatně, ale s postupem času už je to méně časté, tak to snad časem zmizí úplně a já si budu moct nerušeně číst.

15) Oblíbené místo na čtení?
Nejraději čtu v posteli, kde se zavrtám do peřin a užívám si maximálního pohodlí. Ve dnech, kdy je hezké počasí taky ráda čtu na zahradě a užívám si s knihou pěkného dne.

16) Děláš knihám oslí uši?
Něco takového by mě ani nenapadlo! Od čeho jsou záložky?

17) Píšeš si na okraje stran poznámky?
Do knih nepíšu. Když si chci napsat poznámku k recenzi, tak ji napíšu buď na papírek, který občas používám místo záložky a nebo na takové ty lepící papírky, které pak lepím na začátek/konec knihy. 

18) A do učebnic?
Tam občas něco vpisuju nebo zvýrazňuju důležité věci. 

19) V kterém jazyku čteš nejradši? V kolika dohromady to zvládneš?
Nejradši čtu ve své rodné češtině. Nejlépe se soustředím na příběh. Zvládnu samozřejmě čtení ve slovenštině, slovensky jsem četla například desátý díl Princezniných deníků od Meg Cabot. A začínám se čtením knih v angličtině. Momentálně čtu V is for Virgin, což je první kniha, kterou čtu v anglickém originále. Jde to pomalu, ale jde to. Časem bych se ráda dopracovala k tomu, aby mi anglické knihy nedělaly problém.

20) Co musí kniha mít, aby sis ji zamilovala?
Těžko říct, když se podívám na své oblíbené knihy, tak mě každá dostala něčím jiným. Jsem ten typ, který na knize umí ocenit spoustu věcí. Někdy mě dostanou skvělé dialogy, jindy dobře prokreslený popis, nebo originální příběh.
Ale takový rychlý recept na knihu, která mě zaujme je akce, napětí s kapkou love story. To vše v nějaké vyvážené formě. Tuto kombinaci dobře ovládají např. Patricia Briggs a Jeaniene Frost.

21) Co musí kniha mít, abys ji doporučila dál?
Po dočtení ve mě musí zanechat nějaký pocit. Nejlepší jsou knihy, které mě i po tom co je dočtu nutí přemýšlet.

22) Oblíbený žánr?
Oblíbených žánrů mám víc a ráda je nějak střídám. Mám ráda fantasy knihy, sci-fi, dystopie, dívčí romány a občas to ráda zpestřím něčím úplně mimo kategorii. 

1 komentář:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...