čtvrtek 23. května 2013

Mám to!!!

Jak mnozí z vás ví, tak jsem letos skládala zkoušku dospělosti, maturitu. Včera jsem ke své radosti a k radosti celé rodiny dámu jménem Maturita porazila. A to dokonce víc než úspěšně! Upřímně, takové výsledky jsem ani nečekala.

Maturovala jsem z matematiky, češtiny, biologie a maturitní práci jsem měla z fyziky.
Matiku jsem už na začátku maturit vybojovala na dvojku. Z maturitní práce jsem dostala jedničku a taky jsem si ji obhájila.
A včera jsem dělala ústní z biologie a z češtiny. Češtinu jsem nijak neřešila, ani jsem se na ni nijak nepřipravovala. Počítala jsem s tím, že mám všechno načteno a nejsem blbá a nějaký všeobecný přehled snad mám. Naopak z biologie jsem měla celkem strach, protože  z loňských maturantů, kdy byla biologie povinná ji neudělalo asi 5 lidí. Co si budeme, není to zrovna nejjednodušší předmět. 

Ale když přišel den D, tak už jsem byla celkem v klidu a v pohodě. Všechen stres a nervozitu jsem si vybila už předchozí den a už jsem byla smířená s tím, že za pár hodin maturuju.
Můj nástup na potítko byl taky vcelku zajímavý. Šla jsem se podívat v kolik si mám jít losovat otázku z biologie, protože jsem šla jako první z naší skupinky a třídní mi řekla ať už tam rovnou zůstanu. Tak jsem jenom kamarádce vrazila do ruky hrnek a šla jsem :D
Vytáhla jsem si otázku č. 26 a nemohla jsem si vzpomenout co to je. Několik minut jsem si myslela, že je to nervová soustava, kterou jsem jako jedinou neuměla. A v duchu jsem nadávala, že to se může stát jenom mě. Pak mě napadlo odpočítávat otázky odzadu a dobrala jsem se k tomu, že je to možná endokrinní soustava a modlila jsem se ať mi učitelka podá materiály k endokrinní soustavě. Naštěstí to opravdu byla endokrinní! Jinak bych byla docela v háji. Takto jsem v pohodě odvykládala svůj dlouhý monolog, s malým zádrhelem u nadledvinek. A nakonec jsem skončila i dřív, protože už se mě neměli na co ptát :D
V češtině jsem si vytáhla Kytici. Což se celkem dalo, cokoliv jen ne Želary :D 
Ta byla celkem v klidu. Menší zádrhel byl akorát u autorů romantismu. České autory jsem nějakým zázrakem věděla, dokonce, jsem si ani nevím jak, vzpomněla na Sabinu :D Zato ti světoví, ooo jé. Vzpomněla jsem si na Jane Austenovou a na Victora Huga a dál jsem měla okno. A pak po mě chtěli autory z ruské literatury! Konec, ruská literatura se mi vždycky pletla a navíc se všichni ruští autoři jmenují stejně :D Nakonec jsem z toho s menším trapáskem nějak vybruslila. 
Neumělecký styl už byl v pohodě, protože jsem měla recenzi :D Až na menší zásek, kdy jsem plně nepochopila titulek recenze (Kytice bang, bang, ..) bylo všechno v pohodě.
A u konce už to bylo vyloženě přátelské popovídání s češtinářkami o médiích a o tom jestli si myslím, že je film lepší než kniha.

Nakonec jsem zabodovala. Z biologie mám jedničku ( s dodatkem s hvězdičkou) a z češtiny 8 bodů z 9. 
Co mi přijde celkem divný je, že i když už mám po maturitách, tak pořád nevím známku z češtiny. Vychází mi to mezi dvojkou a jedničkou a to hodně těsně, takže to bude ještě překvapení co nakonec dostanu :D

9 komentářů:

  1. Gratuluju k maturitě! Teď ti už můžou začít prázdniny... tedy... brzy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Ještě mě v červnu čekají přijímačky na medicínu, takže se budu ještě učit na ně, ale už to bude takový volnější učení než o svaťáku :)

      Vymazat
    2. Ajajaj, že zrovna medicína, na tu bych já neměla odvahu ani kapacitu. Tak přeju hodně štěstí, ať se zadaří.

      Vymazat
    3. Děkuju, štěstí bude opravdu potřeba :) Naštěstí na jednu vysokou už jsem přijatá, takže to není sázka do loterie a někam v září určitě půjdu. Ale medicína by byla splněnej sen :) Tak se to snad podaří :)

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Seš prostě nejlepší!!! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za to může všechna ta pozitivní energie, kterou si mi poslala :D Měla jsem taky celkem štěstí na otázky, takže bylo to cajk :D

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...