neděle 10. března 2013

Moliére - Lakomec


Školní čtivo je můj projekt, kde píšu o tom, jak se mi líbily nebo nelíbily knížky z povinné četby. Letos píšu hlavně o knížkách, co mám v maturitní četbě.    



NÁZEV: Lakomec
AUTOR: Moliére 
POČET STRAN: 109
ZAŘAZENÍ: Světová a česká literatura do konce 19. století
FILMOVÉ ZPRACOVÁNÍ: Lakomec 1972
DIVADELNÍ ZPRACOVÁNÍ: Národní divadlo Brno

ANOTACE:
Lakomec je asi nejznámější Moliérovou komedií. Hlavní postavou je lichvář a necitelný lakomec Harpagon, který je pro peníze schopen obětovat vše, i rodinu a děti. Ztráta jeho bohatství pro něj představuje ztrátu smyslu bytí a ztrátu zdravého rozumu. Jeho postava je tragikomická a představuje Moliérův důkaz o tom, že peníze přirozeně deformují charakter a mezilidské vztahy.

CO NA TO ŘÍKÁM:
Další z mnoha divadelních her co mám v maturitní četbě. Bohužel musím říct, že Lakomec je nejslabší hra z mého maturitního seznamu. Není to špatná kniha, čte se rychle a celkem dobře. Ale co mi chybělo je to, že je to komedie, ale nerozesmála mě. Navíc ten naivní konec, to už je i na mě moc. I když takové konce jsou u dramat normální, zvlášť u komedií. Ale prostě mi to moc nesedlo. Alespoň ta psaná forma. O vánočních prázdninách jsem viděla Lakomce v Mahenově divadle v Brně a to se mi docela líbilo. Je to taková průměrná povinná četba, kterou v pohodě přečtete, ale budete rádi, že ji máte za sebou. Nebo alespoň jsem to tak měla já.

HODNOCENÍ:




1 komentář:

  1. Ale film bol dobrý :) tu -> http://www.csfd.cz/film/32065-lakomec/

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...