čtvrtek 24. ledna 2013

Lauren Oliver - Delirium

Delirium

Lauren Oliver


Originální název: Delirium
Série: Delirium
Díl: první
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 349
Vydání v originále: 2011
Vydání u nás:

ANOTACE:
Už je to šedesát čtyři let, co prezident a Konsorcium prohlásili lásku za nemoc. Lék vědci vynalezli před čtyřiceti třemi lety. Celá moje rodina už léčbu podstoupila. Moje starší sestra Rachel je vyléčená přes devět let. Je před láskou chráněná tak dlouho, že si prý už ani nepamatuje příznaky. Já mám léčbu podstoupit přesně za devadesát pět dní. 3. září. Na svoje narozeniny.
TVRDÍ, že když nás vyléčí z lásky, budeme navždy šťastní a v bezpečí. I já tomu věřila. Až doteď. Teď se vše změnilo. Raději budu nakažená láskou, byť jen na zlomek vteřiny, než abych žila stovky let ve spleti lží.

CO NA TO ŘÍKÁM:
Delirium jsem dostala od bráchy k Vánocům. A od té doby na mě knížka vykukovala z knihovničky. Nevím jestli to bylo nádhernou obálkou nebo tušením, že se mi to bude líbit, ale neustále jsem měla nutkání začít ji číst. A tak jsem nakonec svému nutkání podlehla. A udělala jsem dobře.
Delirium patří mezi dystopie. A i když na pohled vypadá léčba lásky neškodně. Je v tom víc než mě osobně napadlo, než bych čekala.
Hlavní hrdinka Lena má mít osmnácté narozeniny a s tím souvisí i termín její léčby. Příběh se odehrává asi tři měsíce před její léčbou. A popisuje život takové společnosti a hlavně Lenin příběh.
Někdo tuto knížku řadí mezi ty nudnější a méně akční dystopie, ale to podle mě není pravda. Delirium má sice takový volnější rozjezd, ale právě proto, je to potom milejší překvapení, když zjistíte jaký poklad jste v knize našli, i když se to ze začátku nezdálo. Lena v prvním díle této série napřed musela otevřít oči a uvidět jaká společnost to vlastně je. A to v jedné kapitole napsat nejde. Nebo jde, ale není to reálné. A mě osobně se líbilo jak postupně odhalovala tajemství a dělala si nový názor. A akce jsem se, na rozdíl od dystopie Dokonalý pár, nakonec taky dočkala.
Styl psaní Lauren Oliver se mi taky líbí. Umí nádherně popsat prostředí. Cítím se tak, jako bych tam opravdu byla a viděla jak to vypadá a přitom její popis nespadl do nudných pasáží.
Další taková drobnost co se mi líbila byla, jak na začátku každé kapitoly je úryvek z nějaké knihy, báseň, citát, který nám čtenářům opět trochu přiblíží společnost.
Jsem ráda, že jsem si knížku přečetla a že ji mám doma. Napjatě očekávám další díl a jsem zvědavá jak se příběh bude vyvíjet.

MOJE HODNOCENÍ:
Dlouho jsem u žádné knihy v průběhu čtení neměnila tak často hodnocení. A co víc měnila jsem ho jen k lepšímu. V prvních pár kapitolách jsem knize dávala tak 3,5 hvězdičky, potom se to vyšplhalo na 4 a na posledních 100 stranách jsem nemyslela na jiné číslo než na 5 hvězdiček. O tom, že se mi knížka líbila svědčí i to, že jsem ji četla do dvou do rána jen abych se dozvěděla jak to dopadne.


Anotace je z obalu knihy, líbí se mi víc než ta co je na goodreads.
Obal: Goodreads

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...